Punktlighed i Business: hvad det siger om dig

“Indgyder intet tillid i en business mand tidligst præcision, eller er der nogen vane som før saps hans ry end at være altid bag tid.” (W. Mathews)

At være sendrægtige kan være en alvorlig marketing bommert for dagens virksomhedsejer. Fra at være for sent til møder med en kollega eller klient, at ikke levere dit produkt eller din service til tiden, taler langsommelighed meget om hvem du er, og hvordan du gør forretning. Hvis du ønsker kunder til at vælge at gøre forretninger med dig, skal du opfylde deres forventninger til ydeevnen. Hvis du ikke kan overholde tidsfrister for at levere produkter og tjenester, vil kunder hurtigt finde deres vej til dine konkurrenter.

Hvad betyder at være punktlig siger om dig?

1. du holder af. Viser op og til tiden er en af de bedste måder at vise nogen, at du interesserer dem. Ved at holde vores forpligtelser over for andre, anerkender vi dem og deres behov. Bekymre sig om vores kunder skal være vores første prioritet, da det er gennem vores relationer, vi bygger vores forretning. Ingen ved, hvor meget du pleje indtil du vise dem… af viser oppe.

2. du respektere andre. Horace Mann sagde, “utroskab i hold af en aftale er en handling af klare uærlighed. Du kan også låne en person som hans tid.” Ankommer til tiden for kunden møder, viser taler engagements, møder med kreditorer, eller noget andet du gøre i din virksomhed, at du respekterer andre. Respekt er grundlaget for at skabe store langsigtede relationer med dine kunder.

3. du er professionel. Thomas C. Haliburton sagde “Punktlighed er sjæl business”. Som en virksomhed professionel har du en værktøjskasse med viden og adfærd, der tjener til at skabe en aura af professionalisme. At være på tid er et grundlæggende redskab for enhver, der ønsker at blive opfattet som værende det bedste.

4. du er sikker. Når du dukke op til tiden, er det et tegn på, at du er sikker på at tage på hvad måske lå foran dig. Langsommelighed kan antyde at du ikke er sikker på, at du tøver med at beskæftige sig med en person eller situation, måske fordi du ikke har færdigheder, viden eller værktøjer til at skabe et vellykket resultat. Tillid er følgesvend af succes, og ved at vise til tiden, du sætter dig selv et skridt tættere på at nå det.

5. du er klar til at modtage andre. Punktlighed siger til andre, “Jeg er klar”. Det indebærer, at du er åben for at tillade flere ind i dit liv. Er du klar til at mødes med en klient at diskutere business. Er du klar til at levere en præsentation. Er du klar til at blive involveret med hvad ligger foran dig. Mennesker, der “er ikke klar” tendens til at dukke op sent eller slet ikke.

6. du har en kant. At være punktlig giver dig en fordel i erhvervslivet. Uden tvivl har du hørt ordsprog, “den tidlige fugl får ormen”, eller i vores tilfælde, arbejde. I dagens konkurrenceprægede virksomhedsklima er timing alt. Med virksomheder bevæger sig med lysets hastighed takket være de nyeste teknologier, kan forsinkelse af enhver slags koste dig kunder. At være punktlig er stor; at være tidligt er endnu bedre!

7. du er i kontrol. Ikke blot gør folk vælger at gøre forretninger med dem, som de gerne, kender og har tillid til, de vil også gerne gøre forretninger med folk, der er i kontrol. Business ejere, der altid ankommer tidligt eller på tid til aftaler give indtryk af, at de styre ting godt. Det giver gæsterne indtryk af, at du er pålidelige i alt, hvad du gør. Folk ønsker at gøre forretninger med folk, der er i kontrol.

8. du har en standard for ekspertise. Punktlighed er en standard for driften af ekspertisenetværk. Ikke alene er det ensbetydende med at du er i kontrol over din virksomhed, det viser, at du respekterer dig selv og andre. Vellykket, vellidt virksomhedsejere har typisk punktlighed som en af de højeste værdier. I en business verden hvor reglerne ændres hele tiden, vil viser op til tiden altid være på toppen af listen når det kommer til standarder for ekspertise.

9. du holde tingene i flow. Når du er på tid, eller når du levere dine produkter og tjenester til tiden, holde du tingene i flow. Andre personer og begivenheder er påvirket af hvad du gør og ikke gør. Hvis du ikke møder op, eller hvis du ikke leverer som lovet, kan du påvirke planerne for andre. Ved at vise til tiden, tillader du andre mennesker og ting til at dukke op til tiden så godt. Alle vinder.

10. din vane er dit brand. Over tid, hvis du beskæftige sig med den samme person eller grupper af mennesker, vil du blive kendt som en person, der er punktlig. Du vil blive opfattet som en business professional der respekterer andre, der er sikker og i kontrol. Denne naturlige måde at være vil tage på sit eget liv og blive en del af din virksomhed branding.

Leave a Reply

Your email address will not be published.