Tips til at skrive gode forretningsmæssige krav

Forstå, at formålet med krav forretningsdokument er at sikre, at design og udvikling holdet har et klart og veldefineret forståelse af de opgaver, der skal automatiseres, hvordan disse opgaver passer ind i den organisatoriske kontekst, og som den rolle spillere er.

Sikre, at kravene analytiker møder med de vigtigste interessenter i projektet til en række møder designet til at konkretisere kravene af systemet. Efterfølgende møder kan omfatte sekundære interessenter og faktiske slutbrugere. Dette er for at sikre, at alle roller er afdækket og behørigt dokumenteret.

Business krav fase af projekterne består af disse tre trin:

Fase 1: Gennemføre møder med alle interessenter og rolle spillere.

Fase 2: Tilegne sig alle de oplysninger, der var samlet på møderne.

Fase 3: Oprette krav forretningsdokument.

Fase 1: Skridt til at gennemføre krav forretningsmøder

1. forud for mødet analytikeren bør oprette en liste af spørgsmål, der bliver spurgt af hver interessent og bruger involveret i forretningskrav indsamling proces.

2. analytikeren bør bemærke, at svarene på spørgsmålene og identificere nye spørgsmål, der ikke var tidligere identificeret.

Fase 2: Skridt til at gennemføre krav forretningsmøder

1. analytiker bør sammenfatte indsamlede på mødet, udarbejde en rapport, og derefter oprette et andet spørgsmål og besvare form rettet mod de nye spørgsmål, der kom for dagens lys i det foregående møde.

2. denne proces bør fortsætte, indtil analytikeren er i stand til at producere en endelig rapport, alle er enige om omfatter alle forretningskrav.

Fase 3: Efter forretningskrav indsamling fase er afsluttet

1. analytikeren forbereder den formelle krav forretningsdokument og præsenterer det til alle interessenter om godkendelse og signoff.

2. Hvis signoff det modtaget, er business analyst arbejdet færdigt medmindre og indtil yderligere krav er identificeret senere i software udviklingscyklus.

3. Hvis signoff ikke modtages så er det sandsynligt, at projektet vil gå tilbage til trin 1 for yderligere forretningskrav indsamling og analyse.

Fordi succes projekter afhænger det bygges til kundens specifikationer og forventninger, er krav forretningsdokument en nøglen leverance. Denne fase af projektet bør aldrig blive sprunget over for at fremskynde udviklingscyklussen.

Manglende evne til at identificere og dokumentere alle forretningsmæssige krav skaber unødvendige projektrisiko, der vil være meget vanskeligt at afbøde senere i software udvikling projekt livscyklus.

Leave a Reply

Your email address will not be published.